Alimentatia si antrenamentul fizic

0
47

Atunci cand vorbim despre antrenament fizic, practic ne referim la practicarea cu regularitate a exercitiului fizic. Un antrenamanet fizic, trebuie sa fie bazat pe principiul progresivitatii si al continuitatii pentru a obtine efectele scontate. Integrarea exercitiilor in stilul de viata stimuleaza metabolismul, tonifiaza musculatura si o face mai flexibila, reduce stresul si ajuta la prevenirea unor afectiuni de natura organica. Insa a pentru a urmari principiul corectitudinii, pentru a nu anula ceea ce dorim defapt sa obtinem prin antrenament fizic, trebuie examinate atent si celelalte aspecte ce fac parte din viata noastra de zi cu zi. Si aici ne referim la alimentatie, la modul in care combinam sau mai degraba facem trecerea de la miscare la alimentatie, sau invers, la cantitatea si calitatea alimentatiei in paralel cu antrenamentul fizic.

Indiferent de tipul de antrenament fizic ales, fie el pentru anduranta, fie el pentru forta, fie pentru slabit, alimentatia reprezinta un punct cheie. Masa luata dupa antrenamentul fizic, ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei, pentru orice persoana interesata de nutritie sau care doreste sa isi construiasa masa musculara, sau pur si simplu sa-si tonifice corpul. Exista extrem de multe recomandari referitot la alimentele care trebuie consumate in timpul acestei mese, lucru care nu face simpla alegerea celor mai bune alimente pentru masa de dupa antrenament. Desi grasimea trebuie sa existe intr-o masura ponderata in nutritia oricarei persoane, masa de dupa orice antrenament nu trebuie sa contina grasimi deoarece grasimea incetineste digestia. Este recomandata ca masa sa fie luata dupa 30 de minute de la finalizarea antrenamentului, sursa ideala de proteine dupa antrenamentul fizic fiind cea sub forma de zer daca este posibil. Desi produsele alimentare precum puiul, carnea rosie, pestele, ouale sunt importante surse se proteine, nu constituie in acest caz cele mai bune alternative dupa antrenamentul fizic. Proteinele din alimente solide se digera foarte lent, in schimb proteina zer este cea mai rapid digerata forma din cate exista.

Dupa antrenamentul fizic este foarte importanta compensarea pierderii de lichide si minerale. Ideal este sucul de mere diluat sau un pahar de apa cu suc de lamaie, care asigura necesarul de fier.

Pentru persoanele care urmeaza un antrenament pentru slabit, este foarte importanta masa de dinaintea acestuia. Nu doar greutatea corporala, ci si ceea ce se mananca inainte de antrenament impovareaza organismul. Digerarea alimentelor, necesita energie, care nu mai este disponibila pentru mancare. Corpul trebuie sa-si foloseasca rezervele, asadar nu se recomanda consumarea alimentelor grele, grase. Inainte de a incepe un antrenament fizic, sunt permisi carbohidratii usori. Spre exemplu, o banana, un baton de musli sau chiar pesmetii reprezinta o gustare excelenta inaintea antrenamentului fizic. Bananele furnizeaza energie intr-un mod usor si rapid.

Pentru e beneficia de arderile de lipide intr-un mod cat mai favorabil posibil, este indicat a nu se consuuma niciun fel de glucide cu trei ore inainte de antrenaentul fizic. In acest fel, depozitele de glucoza din muschi si ficat, vor fi goale, iar metabolismul va fi nevoit sa consume numai grasime pentru productia de energie.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.