Caracteristicile antrenamentului pentru slabit

0
61

Cine isi doreste sa slabeasca prin miscare si nu doar prin diete drastice, este cel mai intelept om. A alege sa faci miscare in detrimentul abtinerii de la mancare, este o premisa atent gandita cu cele mai bune rezultate, mentinute pentru foarte mult timp. Procesul de slabire, de reducere a greutatii, atunci cand ne referim la antrenamentul sportiv, este un proces de durata, care impune multa perseverenta  dar in schimb ofera rezultate spectaculoase, cu importante beneficii asupra tuturor organelor si sistemelor corpului uman. Un antrenament moderat, atent planificat, nu numai ca va va ajuta sa slabiti si sa va mentineti totodata greutatea obtinuta un timp indelungat, ci mai mult, va va mentine in forma oasele si articulatiile, astfel incat sa puteti savura reusita.

Antrenamentele usoare de rezistenta precum si exercitiile regulate sunt cele care ajuta la reducerea durabila a greutatii corporale. Intr-un antrenament pentru slabit, stimularea generala a circulatiei si atingerea pulsului de efort optim, are un rol semnificativ. Trebuie inteles faptul ca un antrenament pentru slabit nu trebuie sa duca la epuizare, sa ajunga pana la limita; nu trebuie sa faca o persoana sa-si ,,piarda suflul”. Oarecum limitele de efort, trebuie atinse, insa in orice caz nu depasite. Pentru reusita unui antrenament pentru slabit, si mai ales pt a deprinde simtul corectitudinii antrenamentului sportiv, este necesara cunoasterea valorilor pulsului atat in repaus cat si in timpul efortului fizic, precum si intervalul ulterior exercitiului in care pulsul a revenit la valoarea de repaus. Astfel, o valoare de 60-80 de batai/minut este normala pentru pulsul in starea de repaus, iar una intre 120-140 de batai/minut fiind valabila pentru pulsul la efort. Cu cat inima revine mai rapid la ritmul de repaus, cu atat este in stare mai buna. Dupa 3-4 saptamani de antrenament, durata se reduce la doar 3 minute.

Determinant in cadrul unui antrenament pentru slabit, este factorul: timp. Organismul trece de la metabolismul zaharurilor la arderea grasimilor de-abia dupa 20 de minute de antrenament de rezistenta. Totusi, la o solicitare prea mare, corpul descompune din nou mai multe proteine si zaharuri decat grasimi.

Un antrenament pentru slabit are in vedere arderea sistematica a grasimilor, astfel ca pentru inceput se recomanda ca durata antrenamentului sa nu dureze mai mult de 30-40 de minute, urmand ca treptat sa se introduca mai multe exercitii de rezistenta, mai multe repetari si desigur durata acestora sa se prelungeasca, un antrenament pentru slabit ajungand pana la 1,5 ore chiar in unele situatii pana la 2 ore de antrenament.Un antrenament pentru slabit se orienteaza foarte mult si pe zonele cu probleme, insistand practic pe asa-numitele ,,pernite de grasime”. Se recomanda intre 3 si 7 antrenamente pe saptamana, avand la baza principiul progresivitatii si al continuitatii.

Pentru cei care aleg ciclismul ca si antrenament pentru slabit, in prima saptamana se indica rularea vioaie pe un traseu plat. In cea de-a doua saptamanase poate mari tempoul si chiar se pot alege zonele cu mici urcusuri. Pe vreme rea sau in lunile de iarna se poate opta pentru ergometru.

Pentru persoanele care agreaza inotul si vor sa slabeasca alegand aceasta metoda, se recomanda pentru prima saptamana, inotul intr-un ritm lent, ,,comod” pentru organism, timp de 30 de minute, urmand ca pentru ce-a de-a doua saptamana, tempoul sa se mareasca. Pauzele se stabilesc in functie de pulsul de efort, care trebuie sa fie normal intre120-140 si sa nu depaseasca 160 de batai/minut.

Joggingul este o alta alternativa pentru slabit. Se recomanda alternarea joggingului cu mersul, pentru ca si in acest caz, tempoul trebuie redus cand se depaseste pulsul de efort.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.