Mananca sanatos ca sa eviti dietele

0
69
mananca sanatos
mananca sanatos

Mancare sanatoasa pentru o viata sanatoasa

Sunt multe diete drastice care vor conduce la succes in lupta cu kilogramele in plus daca le urmezi intocmai. Totusi asta nu inseamna ca fiecare aliment care este introdus in dieta este si sanatos, dar asta inseamna ca va trebui sa-ti schimbi obiceiurile alimentare pentru a respecta regulile dietei.
Decat sa va chinuiti sa urmati o dieta drastica mai bine v-ati gandi la sanatatea voastra si la modul de viata pe care-l duceti. Incepeti prin a invata care sunt mancarurile potrivite pentru voi.
Mananca alimente sanatoase
Cu cat un aliment este mai aproape de starea sa naturala cu atat mai bine penntru tine.
Fructele proaspete sunt minunate si iti vor alunga pofta de dulciuri. Toate legmele au un continut bogat de vitamine si minerale, deci mananca multe legume verzi, porocalii si galbene. Fierbe-le pentru a putea retine din valorile nutritionale si fii atent la sosuri, pot fi bogate in calorii si grasimi care nu sunt bune pentru tine.
Pastele sau produsele de patiserie ar trebui facute din cereale integrale. Evita gustarile dulci si produsele de patisserie. Un mar este extraordinar de bun pentru tine, dar o placinta cu mere cu sigurana nu.
Cumpara carne slaba si nu uita de peste. Acizii grasi poli-nesaturari omega 3 din pestele de ocean este adesea deficitar in diete, asa ca incearca sa consumi peste de mare de 2-3ori pe saptamana. Puiul si pestele gatit la cuptor sunt mult mai sanatoase decat daca le-ai praji, iar carnea slaba de bizon sau de vanat poate fi mlt mai sanatoasa decat cea de vita.
Semipreparatele din carne, cremvustii, sunca si carnatii au o multime de grasimi saturate si nitrati in compozitia lor iar tu nu-i vrei in organismul tau.
Aminteste-ti sa-ti diversifici felurile de mancare pentru a asimila toate vitaminele si mineralele de care ai nevoie pentru a te mentine sanatos.
Consuma multa apa, lapte si sucuri 100% naturale din fructe si legume si elimina sucurile bogate in zaharuri. Daca te-ai plictisit de apa, adauga o felie de lamaie pentru a aduce un plus de savoare. Copiilor incercati sa le faceti sucuri pe care sa le amestecati cu apa minerala.
Mancare nerecomandata
Prajelile
Sucurile cu mult zahar
Semipreparetele din carne
Chipsurile
Painea aba si pastele rafinate
Conservele
Cerealele bogate in zaharuri
Carnea de pui inghetata
Mancare recomandata
Legumele verzi si puternic colorate
Salatele si zarzavaturile verzi
Fructele proaspete si fructele de padure
Carnea slaba de curcan si de pui
Nucile, fructele uscate si gustarile sanatoase
Painea si pastele din cereale integrale
Uleiul de masline
Carnea de vita si de bizon
Pestele oceanic
Laptele sau preparatele din soia
Nucile, semintele si legumele
Evaluati-va stilul de viata
Odata ce-ai invatat care mancare este potrivita pentru tine, trebuie sa iti cunosti obiceiurile alimentare. Daca alimentele pe care le consumi nu sunt sanatoase trebuie sa te pregatesti si sa constientizezi efectele lor deoarece va fi greu sa le inlocuiesti.
Raspundeti la aceste intrebari iar apoi ganditi-va ce ar trebui sa faceti:
Mancati din cauza ca sunteti plictisiti, suparati sau fereciti?
Mancai in fata televizorului fara ca macar sa constientizati asta?
Unde obisnuiti sa luati masa: acasa sau la restaurant?
Cat de des mancati fast food?
Va place sa gatiti?
Cumparati des de la bacanie?
Sariti peste micul dejun sau pranz, apoi mancati in exces seara tarziu?
Cat de mari sunt portiile pe care le consumati?
Ravniti la dulciuri?
Sunt mancaruri la care nu ati putea renunta?
Alimente sanatoase pentru pesoanele mancacioase
Daca esti genul de persoana care isi hranese emotile cu mancare tine chipsurile, inghetata si dulciurile departe de casa. Aprovizioneaza-te cu manare sanatoasa cum ar fi fructele, legumele sau nucile. Daca simti neapart nevoia de o “alinare” atunci alege o bucatica mica de ciocolata de calitate sau alimentul au preferat si desfata-te.
Aceleasi recomandari si pentru cei care devoreaza in fata televizorului. Daca nu vrei sa renunti la rontait in timp ce-ti urmaresti programele preferate, atunci tine departe alimentele bogate in calorii si inlocuieste-le cu legume crocante proaspete.
Mancare sanatoasa cand mananci in oras
Este dificil sa-ti mentii sanatatea cand obisnuiesti sa mananci in oras.
Acele salate nu par a fi la fel de atragatoare ca cheesburgerii bogati in grasimi si cartofii prajiti.
Restaurantele servesc de obicei portii uriase de mancare, mult mai mult decat ai avea nevoie. Ai putea sa iti imparti portia sau cealalta jumatate sa o iei la pachet. AI muri pentru un desert? Comanda cea mai mica portie posibila sau poate doar o cupa de inghetata. Fii atent si la bauturile de dupa cina. Este suficient doar un pahar de vin dupa masa.
Daca obisnuiesti sa mananci mult de la fast food ai aflat deja cum e sa ai o stare de sanatate precara. Incearca sa reduci fast foodurile la minimum, nu-ti comanda super portii si alege acele locuri in care se folosesc ingrediente proaspete.
Mananca sanatos acasa
Daca urasti sa gatesti, toate acele produse proaspete pe care le-ai cumparat e posibil sa se altereze in frigider. Ai putea sa cumperi mancare gata preparata din acele locuri care vand mancare gatita proaspata si sanatoasa sau poate ai prefera sa-ti angajezi un bucatar persoanl care sa-ti pregateasca mancarea si tu doar sa o incalzesti. Daca bugetul nu-ti permite atunci ai putea sa acorzi timp gatitului in weekend si sa pastrezi mancarea la frigider pentru restul saptamanii.
Acorda timp cumparaturilor de 2 ori pe saptamana pentru a-ti asigura alimente proaspete si sanatoase. Fa-ti o lista cu tot ce ai nevoie. Nu pleca la cumparaturi daca iti este foame si odata ce-ai ajuns la magazin stai departe de mancarurile nesanatoase. Cumpara multe produse proaspete si alege carne slaba sau peste. Stai departe de semiprepartele din carne, conserve si evita chipsurile. Cumpara produse organice de cate ori ai ocazia. Daca nu ai posibilitatea sa faci cumparaturile in mod frecvent atunci alege fructele si legumele congelate.
Nu sari peste mese
Daca ai sarit peste micul dejun vei constata ca iti vei pierde din energie pe la amiaza. Decat sa sari peste micul dejun mai bine imparte-l in doua. In prima parte a diminetii manaca mai putin, cum ar fi un ou sau o felie de paine integrala. Pentru mai tarziu pastreaza un strugure si vreo 10-12 migdale. Acest mic dejun este o optiune mult mai buna decat o cafea si un baton de ciocolata.
Controleaza marimea portiilor
Stomacul nostru nu este chiar atat de mare. Fara a-l intinde, stomacul poate sustine aproximativ doua cesti de mancare, dar pentru ca are aceasta capacitate de a se largi el poate sustine mai multa mancare decat am avea noi nevoie.
Cand mananci acasa portioneaza mancare individual, fiecare cu portia lui, iar cand mergi la restaurant cere jumatate din portia comandata la pachet si o vei avea pentru ziua urmatoare. Evita mesele tip bufet mai ales daca esti pofticios. Sigur te vei lasa ispitit.
Tabieturi la care nu vei renunta
Crezi ca nu poti trai fara ciocolata? Daca sunt alimente la care nu poti renunta, macar consuma-le moderat in portii foarte mici. Nu-ti cumpara sacose pline cu dulciuri, nu vei putea sa te abtii. Limiteaza alimentele nesanatoase si incearca sa le consumi foarte rar, poate o data pe luna.
Roma nu a fost construita intr-o zi
Daca nu-ti poti transforma dieta nesanatoasa peste noapte, nu dispera. Majoritatea oamenilor nu reusesc. Incearca sa-ti implementezi unele din ideile de mai sus, macar o data la mai mult timp. Fiecare schimbare pe care o vei face va fi un pas in directia dorita.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.