Dieta in timpul sarcinii?

0
48
momente cheie in sarcina

Vine timpul cand orice femeie isi doreste o familie si mai tarziu un copil. Problemele pe care le implica o sarcina, problemele care apar pentru femeia insarcinata, dar si grija care trebuie sa ii fie acordata copilului ajung intr-un anumit punct sa se contrazica. Daca mamica ar dori sa isi pastreze silueta va fi cam greu fiindca si copilul are nevoie de proteine si vitamine pentru a se dezvolta in mod sanatos, daca mamica va dori sa nu renunte la activitatile in care se implica va fi iarasi dificil deoarece copilul din burtica are nevoie de odihna si nu trebuie sa uitam ca tot ce i se imtampla mamicii, va afecta, pozitiv sau negativ, copilul.

Ce e de facut atunci?
Medicii specialisti sustin ca femeia insarcinata nu trebuie sa manance in niciun caz cat doua persoane, dar nici nu poate sa continue cu regimul de dieta pe care il avea anterior. Cel mai potrivit ar fi ca ea sa consume cu 100-300 calorii mai mult decat consuma inainte de sarcina.
Greutatea pe care femeia insarcinata ar trebui sa o ia in timpul nasterii depinde foarte mult de indicele de masa corporala pe care aceasta il avea inainte de sarcina. Daca avea o greutate normala, femeia poate lua intre 10 si 15 kilograme, insa daca indicele de masa corporala depaseste valoarea de 25 ( supraponderalitate), ea ar trebui sa ia intre 7 si 10 kilograme.
Cum se justifica kilogramele din timpul sarcinii?
-Placenta: 1-1,5 kg
-Lichidul amniotic: 1-1,5 kg
-Tesutul mamar: 1 –1,5 kg
-Depozitele de grasime: 2-4 kilograme
-Cresterea uterului: 1-2 kg
-Alimentarea suplimentara cu sange: aproximativ 2 kg.

In cazul in care femeia are o sarcina gemelara ( este insarcinata cu gemeni), greutatea va trebui sa fie monitorizata de medical obstetrician. Intr-adevar, cresterea in greutate va trebui sa fie mai semnificativa, dar asta nu inseamna ca mamica trebuie sa se indoape cu mancare. Ea poate lua pana la maxim 25 kg daca are o greutate normala inainte de sarcina, iar daca este supraponderala, cresterea in greutate nu ar trebui sa depaseasca valoarea de 20 kg.

Este foarte important ca fatul sa nu fie subnutrit in perioada vietii intrauterine, deoarece acest lucru conduce fie la o nastere prematura, fie la o greutate scazuta la nastere sau la alte complicatii mult mai grave. Femeia trebuie sa aiba grija sa ia in greutate constant pe toata perioada sarcinii.
Multe femei pot scadea in greutate in primul trimestru al sarcinii din cauza greturilor matinale, din fericire, in aceasta perioada, copilul nu are nevoie de foarte multi nutrienti si calorii, cum va avea nevoie mai tarziu.
Sfaturi pentru a lua in greutate:
  1. Mancati 6 mese pe zi.
  2. Consumati: nuci, stafide, alune, biscuiti, iaurt, inghetata.
  3. Faceti-va sandwich-uri .
  4. Consumati multe produse lactate.
Sfaturi pentru a incetini cresterea in greutate:
  1. Evitati produsele din lapte integral.
  2. Evitati mancarurile prajite.
  3. Consumati alimente cu un continut mai scazut de calorii.
  4. Eliminati bauturile carbogazoase din alimentatie.
  5. Mancati dulciuri si grasimi cu moderatie.
  6. Nu adaugati sare la gatit, deoarece favorizeaza retinerea apei in organism.
  7. Gatiti folosind metode care presupun cat mai putine grasimi.
  8. Faceti exercitii la recomandarea medicului.

Lasă un răspuns