O eroare strigătoare la cer: Decizia inexplicabilă a piloților, analizată în cazul avionului Air India prăbușit

Data actualizării: 30 iulie 2025

Avionul Boeing 787 Dreamliner al companiei Air India, zborul AI171 pe ruta Ahmedabad – Londra, având la bord 242 de persoane, s-a prăbușit miercuri, 12 iunie 2025, la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Internațional Sardar Vallabhbhai Patel din Ahmedabad (India), declanșând o explozie uriașă și un incendiu într-o zonă dens locuită.

Ipoteza unei greșeli de manevră

În timp ce o familie își făcea un ultim selfie emoționant înaintea decolării, pilotul român Cezar Osiceanu a analizat imaginile apărute după accident și a vorbit despre o posibilă eroare umană.

„din imagini, la o primă vedere, a fost o greșeală crasă și fatală: a băgat flapsurile în loc de trenul de aterizare.”

„Aerodinamic, avionul a reușit să zboare mult timp fără flaps, asta după ce a remarcat că din imagini, la o primă vedere, a fost o greșeală crasă și fatală: a băgat flapsurile în loc de trenul de aterizare. Aripile sunt curbate în sus în efortul lor de a susține înaintarea fără flaps, cu rezistența mare la înaintare din cauza greutății mari și a trenului de aterizare neescamotat. În mod evident, pilotul la manșă a fost surprins și nu a realizat greșeala celuilalt. Dacă ducea motoarele în plin scăpau.”

„Cazul nu este unic ca greșeală. La Tarom au fost două identice cu un BAC1-11 și cu un Boeing 737. În ambele copiloții au băgat flapsul în locul trenului. Au scăpat cu viață însă cu noroc!”

„Deși manetele de acționare sunt în mod special amplasate diferit: cea de tren pe panoul central al bordului și cel de flaps pe pupitrul central.”

„Se văd clar:”

  • flapsul băgat
  • ⁠trenul scos
  • ⁠motoarele mergând
  • ⁠aripile super arcuite și sunt aripi din materiale compozite

„Chiar dacă trenul nu intra din prima există un trăgaci pe maneta de acționare care deblochează lichidul hidraulic și permite băgarea lui.”

Potrivit detaliilor oferite de Cezar Osiceanu, aeronava implicată aparținea flotei Air India, care include 34 de avioane Boeing 787 și alte 20 aflate în comandă. Avionul fusese comandat în 2005, lansat în 2010 și livrat în 2014, având motoare GEnx-1B67 și un istoric de 39.450 de ore de zbor și aproximativ 7.400 de cicluri.


Aeroportul Internațional din Ahmedabad este dotat cu o singură pistă de decolare/aterizare – pista 5/23, cu o lungime de 3.500 m și o lățime de 45 m.

Citește și:

Boeing 787 Dreamliner este cunoscut pentru performanțele sale de autonomie și eficiență, fiind construit din materiale compozite, cu aripi subțiri și sisteme electrice în locul celor hidraulice.

Cu puțin timp înainte de impact, piloții au reușit să emită un semnal de urgență către turnul de control, un indiciu că echipajul a conștientizat gravitatea situației în ultimele secunde.

„a fost o greșeală crasă și fatală a piloților: au fost acționate flapsurile în loc de trenul de aterizare.”

„Aerodinamic, avionul a reușit să zboar mult timp în aceste condiții. Aripile sunt curbate în sus în efortul lor de a susține înaintarea fără flaps, cu rezistența mare la înaintare din cauza greutății mari și a trenului de aterizare neescamotat. În mod evident, pilotul la manșă a fost surprins și nu a realizat greșeala celuilalt. Dacă ducea motoarele în plin scăpau.”

Oficialii au confirmat că aeronava s-a prăbușit într-o zonă rezidențială aflată în apropierea aeroportului din Ahmedabad, transformându-se rapid într-o minge de foc.

„zborul AI171, pe ruta Ahmedabad-Londra, a fost implicat într-un accident imediat după decolare.”

„la bordul avionului, de tip Boeing 787-8, se aflau 242 de pasageri și membri ai echipajului. Dintre aceștia, 169 sunt indieni, 53 sunt britanici, unul este cetățean canadian, iar șapte sunt portughezi. Persoanele rănite au fost transportate la cele mai apropiate spitale.”

În prezent, autoritățile din India investighează cauzele producerii accidentului, iar analiza detaliată realizată de Cezar Osiceanu oferă o pistă tehnică importantă privind o eroare de pilotaj cu consecințe tragice.

Citește și:
🔹ATENȚIE!
Conținutul publicat pe doctorulvostru.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨