Interdicția telefoanelor în școli, o măsură controversată

Expertii Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) se opun interzicerii telefoanelor mobile in scoli, argumentand ca aceasta masura ar putea avea un impact negativ asupra performantelor elevilor. O analiza recenta a rezultatelor PISA 2022 indica faptul ca utilizarea dispozitivelor digitale in scopuri de relaxare sau invatare, pana la un anumit interval de timp, poate contribui la cresterea performantei la Matematica. Depasirea acestui interval, insa, are efecte adverse.

Interzicerea telefoanelor mobile in scoli este o masura controversata, care a generat dezbateri aprinse in randul educatorilor si parintilor. OCDE propune gasirea unui echilibru si recomanda consolidarea competentelor digitale ale elevilor si profesorilor, in locul interdictiilor.

Efectele interzicerii telefoanelor asupra elevilor

Conform raportului OCDE, interzicerea telefoanelor mobile la scoala ar putea determina elevii sa le foloseasca in exces acasa, crescand astfel riscul distractiei si scaderea performantelor scolare. De asemenea, elevii care au competente digitale dezvoltate sunt mai putin susceptibili de a fi distrasi de dispozitivele digitale.

Intarirea competentei digitale

OCDE subliniaza importanta formarii profesorilor in utilizarea competentelor digitale pentru a limita sursele de distractie in timpul orelor. Elevii care beneficiaza de suport familial puternic sunt de asemenea mai putin predispusi la distractii.

Dependenta de telefon si efectele asupra sanatatii

Psihologii trag un semnal de alarma cu privire la dependenta de telefon si ecrane, care poate duce la probleme de sanatate si comportament, inclusiv tulburari afective si comportamentale la copii mici.

In concluzie, expertii OCDE recomanda utilizarea echilibrata a telefoanelor mobile in scopuri educative, evitand folosirea haotica care poate duce la regres educativ si alte problea.