10 remedii naturale pentru a trata depresia

0
194

A fi deprimat vă poate face să vă simțiți neajutorați. Nu sunteţi. Împreună cu terapia și, uneori, cu medicația, există multe lucruri pe care le puteți face singuri pentru a vă trata. Schimbarea comportamentului dvs. – activitatea fizică, stilul de viață și chiar modul dvs. de gândire – sunt toate un tratament natural pentru depresie.

Aceste sfaturi vă pot ajuta să vă simțiți mai bine – începând chiar acum.

1. Intră într-o rutină. Dacă sunteți deprimat, aveți nevoie de o rutină, spune Ian Cook, MD. Este psihiatru și director al Programului de Cercetare și Clinică a Depresiei de la UCLA.

Depresia poate îndepărta structura din viața ta. Setarea unui program zilnic blând vă poate ajuta să reveniți pe linia de plutire.

2. Setati obiective. Când sunteți deprimat, puteți simți că nu puteți realiza nimic. Pentru a vă împinge înapoi, setați obiectivele zilnice pentru dvs.

„Începeți foarte mic,” spune Cook. „Faceți-vă un obiectiv pe care să-l puteți reuși, ca și cum ați face felurile de mâncare din fiecare zi.”

Pe masura ce incepeti sa va simtiti mai bine, puteti adauga mai multe obiective zilnice.

3. Exercitii. Atunci cand faci exercitii corpul tau emana endorfine si o sa te faca sa te simti mai bine. Aceasta poate avea, de asemenea, beneficii pe termen lung pentru persoanele cu depresie. Exercițiul fizic pare să încurajeze creierul să se reîntoarcă în mod pozitiv, spune Cook.

Cât de mult exercițiu aveți nevoie? Nu este nevoie să alergati la maratoane pentru a obține un avantaj. Mersul pe jos de câteva ori pe săptămână vă poate ajuta.

4. Mananca sanatos. Nu există o dietă magică care să indepărteze depresia. Este o idee bună să urmăriți ce mănânci, totuși. În cazul în care depresia tinde să vă facă să vă mâncați prea mult, controlul consumului dumneavoastră vă va ajuta să vă simțiți mai bine.

Deși nimic nu este definitiv, Cook spune că există dovezi că alimentele cu acizi grași omega-3 (cum ar fi somonul și tonul) și acidul folic (cum ar fi spanacul și avocado) ar putea ajuta la scăderea depresiei.

5. Dormi destul. Depresia poate face dificilă obținerea unui somn odihnitor, iar somnul prea scurt poate face ca depresia să fie mai gravă.

Ce poti face? Începeți prin a aduce unele modificări stilului tău de viață. Du-te în pat și se ridică în același timp în fiecare zi. Ia toate distragerile din dormitorul tău – nici un computer și nici un televizor. În timp, s-ar putea să vă simțiți că somnul se îmbunătățește.

6. Luați responsabilități. Când sunteți deprimat, poate doriți să vă retrageți din viață și să renunțați la responsabilitățile dvs. de acasă și la locul de muncă. Nu! Rămânând implicat și având responsabilități zilnice vă poate ajuta să vă mențineți un stil de viață care să vă ajute la contracararea depresiei.

Dacă nu sunteți la școală sau la locul de muncă cu normă întreagă, este bine. Gândiți-vă la part-time. Dacă pare prea mult, luați în considerare munca voluntară.

7. Provocați gândurile negative. În lupta împotriva depresiei, o mulțime de lucruri sunt mintale – schimbând modul în care credeți vă poate ajuta. Când sunteți deprimat, veți avea cele mai grave concluzii posibile.

Data viitoare când te simți groaznic, folosește logica ca tratament natural pentru depresie. S-ar putea să simțiți că nimeni nu vă place, dar există dovezi reale pentru asta? S-ar putea să vă simțiți ca cea mai lipsită de valoare persoană de pe planetă, dar este foarte posibil? Este nevoie de practică, dar în timp puteți să învingeți aceste gânduri negative înainte de a scăpa de sub control.

8. Consultați medicul înainte de a utiliza suplimentele. „Există dovezi promițătoare pentru anumite suplimente pentru depresie”, spune Cook. Acestea includ ulei de pește, acid folic și SAMe. Dar mai multe cercetări trebuie făcute înainte de a ne cunoaște sigur. Verificați întotdeauna cu medicul dumneavoastră înainte de a începe orice supliment, mai ales dacă luați deja medicamente.

9. Faceți ceva nou. Când sunteți deprimat, sunteți într-o rutină. Împingeți-vă să faceți ceva diferit. Du-te la un muzeu. Împrumută o carte uzată și citiți-o pe o bancă in parc. Faceți-vă voluntari la o bucătărie. Luați un curs de limbi străine.

„Cand ne provocăm să facem ceva diferit, există schimbări chimice in creier”, spune Cook. „Încercarea de ceva nou modifică nivelele de dopamină [chimica creierului], care este asociată cu plăcere, fericire și învățare”.

10. Încercați să vă distrați. Dacă sunteți deprimat, faceți-vă timp pentru lucrurile de care vă bucurați. Dacă nimic nu pare mai distractiv? „Acesta este doar un simptom al depresiei”, spune Cook. Trebuie să încercați oricum.

Cât de ciudat ar suna, trebuie să lucrezi la distracție. Planificați lucrurile pe care le-ați folosit, chiar dacă se simt ca o corvoadă. Du-te la filme. Continuă să iesi cu prietenii la cină.

Cand esti deprimat, poti pierde talentul pentru a te bucura de viata, spune Cook. În timp, lucrurile distractive se vor simți din nou.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.