6 remedii pentru tratarea gripei fara medicamente

0
91
remedii naturale pentru gripa
remedii naturale pentru gripa

Simptomele de gripă pot provoca o lume a mizeriei, de la febră și tuse până la dureri în gât, congestie nazală, dureri și frisoane. Dar există modalități de a te face sa te simți mai bine.

Medicamentele antivirale de prescripție pot ușura simptomele gripei atunci când sunt luate la scurt timp după ce te îmbolnăvesti. În multe cazuri, totuși, remediile simple de la domiciliu pot fi tot ce aveți nevoie pentru a ușura simptomele gripei ușoare până la moderate.

Aici sunt 10 remedii naturale pentru gripa:

1. Beți multe lichide. Gripa vă poate lăsa deshidratat/ă, mai ales dacă aveți vărsături sau diaree. Deci, asigurați-vă că aveți suficiente lichide. Apa este bună. Sunt și sucuri de fructe și băuturi electrolitice. Ar fi bine să vă îndepărtați de băuturile cu cofeină, deoarece cofeina este un diuretic. Ceaiul din plante cu miere poate calma o durere în gât. Dacă simțiți greață, încercați să luați guri mici de lichid – daca beti mult o dată ar putea să vă facă să vomitați. Cum poți fi sigur că ai băut destul lichid? Urina trebuie să fie galben pal, aproape incoloră.

Ce zici de consumul de alcool? În nici un caz! „Cand ai gripa, ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa bei alcool”, spune William Schaffner, Medic si presedinte de medicina preventiva la Universitatea de Medicina din Vanderbilt din Nashville, Tenn. „Alcoolul te face sa dormi, si gripa face asta dinainte.”

2. Mâncați niște supă de pui. De generații, părinții noștri ne-au servit cu supă de pui când aveam răceli și gripă. Dar mama a avut dreptate? Eventual. Un studiu publicat în revista Chest a arătat că supa de pui poate ajuta cu în simptomele infecțiilor tractului respirator superior cum ar fi gripa.

„Eu cred că supa de pui ajută cu simptomele”, spune Reid B. Blackwelder, Medic, profesor de medicină de familie la Universitatea de Stat din Tennessee din Kingsport. Dar nu toți doctorii sunt de acord. „Când vă sprijiniți de un castron de supă de pui fierbinte și vaporii vă ridică nasul, vă simțiți mai bine”, spune Schaffner. „Dar unele [beneficii] sunt în mod clar emoționale. Te face să te simți mai bine dacă cineva face supă pentru tine.”

3. Fii un cartof pe canapea. Ascultați-vă corpul. Dacă îți spune să nu faci exerciții, nu fă! Dacă vă îndemnă să vă petreceți toată ziua în pat, făceți-o. Nu apăsați pe treburile zilnice chiar și în fața simptomelor de răceală sau gripă. Restul este „un alt mod de a sprijini capacitatea organismului de a lupta împotriva infecțiilor”, spune Blackwelder.

Și nu schimbați somnul pe timpul nopții. „Ciclurile bune de somn ajută sistemul imunitar să funcționeze bine, deci este important să obțineți opt ore întregi de somn în fiecare noapte”, spune Schaffner.

4. Umidificați-vă nasul. Respirația aerului umed facilitează congestia nazală și durerea în gât. O strategie bună este să vă răsfățați într-un duș cu aburi de câteva ori pe zi – sau doar să faceți dușul și să stați în baie timp de câteva minute, inhalând aburul. Altă metodă este folosirea unui vaporizator de aburi sau a unui umidificator. Curățați-l de multe ori pentru a vă asigura că nu conține mucegai.

5. Faceți infuzii cu aburi. Aveți nevoie de o cale rapidă de a deschide căile respiratorii înfundate? Aduceți un vas de apă la fierbere și puneți-l pe masă. Trageți un prosop deasupra capului, închideți-vă ochii și aplecați peste apă sub „cort”, respirați adânc prin nas pentru 30 de secunde. David Kiefer, Medic, instructor clinic de medicină de familie la Universitatea din Washington, Scoala de Medicină din Seattle, recomandă adăugarea unei picaturi de ulei de mentă sau eucalipt în apă pentru o putere suplimentară și de asemenea vă ajută să expectorați mai ușor. Repetați acest lucru de câte ori.

6. Încercați compresii cu apă călduță. Pe frunte și pe nas, o cârpă cu apă caldă este o modalitate foarte bună de a a scăpa de durerea de cap sau durerea sinusală.

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.